Taylor Swift - Christmas Tree Farm

 

3000x300szd0bb (2).jpg

 
 
 

 
 
 
 
作詞 : Taylor Swift
作曲 : Taylor Swift
 
My winter nights are taken up by static
我的冬夜總是充斥著無形的干擾
Stress and holiday shopping traffic
生活上的壓力和假日購物的擁擠人潮
But I close my eyes and I'm somewhere else
但當我閉上眼睛 彷彿瞬間置身於天堂
Just like magic
就像魔法般神奇
 
In my heart is a Christmas tree farm
在我小小的心中有一座聖誕樹農場
Where the people would come
那裡有親朋好友會來拜訪
To dance under sparkles and lights
在火花和燈光的照耀下盡情跳舞
Bundled up in their mittens and coats
穿戴着保暖的手套和大衣
And the cider would flow
飄逸的蘋果酒味道沁人心脾
And I just wanna be there tonight
這個夜晚我只想沉醉於此
Sweet dreams of holly and ribbon
花圈與絲帶交織而成的美麗夢境
Mistakes are forgiven
犯下的所有錯誤都被諒解
And everything is icy and blue
所有一切是如此寧靜冰藍
And you would be there too
而你也會在那裡
 
Under the mistletoe
在那碧綠的槲寄生下
Watching the fire glow
望着閃爍的溫暖火光
And telling me, "I love you"
你輕聲對我說 我愛你
Just being in your arms
只是在你的擁抱下
Takes me back to that little farm
就能帶我回到童年那小小農場
Where every wish comes true
在那裡是每個願望都成真的地方
 
In my heart is a Christmas tree farm
在我心中有一座聖誕樹農場
There's a light in the barn
穀倉中有一盞閃爍的燈
We run inside out from the cold
我們躲避著寒風進來小屋取暖
In the town, kids are dreaming of sleighs
城鎮裡的孩子做著雪橇的神祕夢境
And they're warm and they're safe
他們是如此安然無恙
They wake to see a blanket of snow
醒來時便能看見滿地美麗白雪
Sweet dreams of holly and ribbon
花圈與絲帶交織而成的甜美夢境
Mistakes are forgiven
犯下的所有錯誤都被釋懷
And everything is icy and blue
所有一切是如此寧靜冰藍
And you would be there too
我知道你也會在那裡
 
Under the mistletoe
在那碧綠的槲寄生下
Watching the fire glow
望着閃爍的溫暖火光
And telling me, "I love you"
你輕聲對我說 我愛你
Just being in your arms
只是在你的擁抱下
Takes me back to that little farm
就能帶我回到童年那小小農場
Where every wish comes true
在那裡是每個願望都成真的地方
Baby, yeah
親愛的
 
And when I'm feeling alone
當我覺得寂寞難忍時
You remind me of home
是你讓我記起家鄉的溫暖
Oh, baby, baby, Merry Christmas
親愛的 親愛的 聖誕節快樂
And when the world isn't fair
當覺得世界不公平時
I pretend that we're there
我會假裝我們就在那裡
Baby, baby, Merry Christmas (To you)
親愛的 親愛的 祝你聖誕節快樂
 
Under the mistletoe (To you)
在那碧綠的槲寄生下
Watching the fire glow
望着閃爍的溫暖火光
And telling me, "I love you"
你輕聲對我說 我愛你
Oh, baby, baby, Merry Christmas
親愛的 親愛的 聖誕節快樂
Oh, baby, baby, Merry Christmas (Darling)
親愛的 親愛的 聖誕節快樂
Oh, baby, baby, Merry Christmas
親愛的 親愛的 聖誕節快樂
I love you
我愛你
Oh, baby, baby, Merry Christmas
親愛的 親愛的 聖誕節快樂
Oh, baby, baby, Merry Christmas (I just want you to know)
親愛的 親愛的 聖誕節快樂 (我只想你知道)
Oh, baby, baby, Merry Christmas
親愛的 親愛的 聖誕節快樂
Make every wish come true
但願你每個夢想都得以實現
 
I love you
我愛你
 
 
 
歌詞翻譯:紫色菠蘿
 
 
arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 紫色菠蘿 的頭像
    紫色菠蘿

    紫色菠蘿的部落格

    紫色菠蘿 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()