Ciara - Beauty Marks

 

1400xx1400bb.jpg

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=y6cubzMUcsI

 

Ciara(席亞拉)在2016年時,與NFL美式足球明星Russell Wilson(羅素·威爾遜)結為夫婦,

而這首歌的MV裡正敘述著他們的婚禮以及他們的第二個孩子Sienna的誕生。

MV開頭裡牧師Judah Smith正在主持著婚禮,並與新郎新娘分享了一段聖經裡的話:

 

“Love bears all things. Love believes all things,”

「愛背負了一切。愛相信著所有。」

“Love hopes all things. And love endures all things. Love is consuming.”

「愛對所有事情保持著希望。而且愛願意承受一切。愛是著迷且全心投入的。」

“When you read that you must ask yourself,

當你讀到這裡時你必須問問你自己,

‘how are we going to love all of each other all the time?’

'我們要怎麼做才能永遠地愛著彼此?

Because that’s actually what the Bible narrative proposes,”

因為這實際上就是聖經敘述裡所提出的問題,

'There's only one way and that is to connect your love for each other to the love God has for each of you,

答案只有一個,那就是把你們對彼此的愛,與上帝對你們每個人的愛聯繫起來,

and now both of you together.'

所以現在你們兩人的心已結合為一。

 

Ciara在她的IG裡寫道她在這個MV裡,和我們分享了在她人生當中最脆弱但同時也是最特別的時刻。

這張專輯,這首歌,這個MV象徵著我們怎樣才能把我們的傷疤變成美麗的印記,

因為再也沒有比把悲傷的眼淚,變成喜極而泣的淚水更好的感覺了。

 

 

 

 

 

 

 

 

 

作詞:Skylar Grey & Ciara
作曲:Skylar Grey & Ciara

 

 

 

 

 

Oh, what a feeling

這是多美好的感覺

To wake up everyday, knowing I am loved by you

在每個早晨醒來的時刻 知道我身旁有你這樣愛著我

I can't believe it

難以置信

What did I do to deserve someone to hold me like you do

我做了什麼 才能被像你這樣的人呵護擁抱著

 

If nobody's perfect

如果說沒有人是完美的

Then all that I want, is to be imperfect with you

那我所想要的 就是即使不完美也要和你在一起

 

'Cause you take me as I am

因為你把我視為你生命的全部

And I take you as you are

我也永遠會用我的心愛著你

With your hard and weathered hands

你那雙嘗盡人生冷暖的大手

And the bruises on my heart

總帶著我傷痕累累的心前行

That make me who I am

是你讓我成為真正的自己

That make you who you are

也讓你成為一個不屈不撓的男人

Baby, when you take my hand

親愛的 當你牽起我的手時

You show me that my scars are beauty marks

是你讓我知道我的每道傷痕 全是美麗的印記

 

Oh

Beauty marks

美麗的印記

Beauty marks

我的美麗印記

 

I look in the mirror

我看向鏡中的自己

And I see all my flaws

卻只看見滿滿的缺陷

But you see light in all I do

但你看見的卻是閃閃發亮的我

Now I'm realizing that the ugliness I saw

現在我明白了 所有我在身上看見的醜陋

They're all pretty things to you

對你來說卻都無與倫比

 

And I don't have to cover, anything I'll share it all

我根本不需要去隱藏它們 不管是甚麼我都將會顯露出來

I don't have to hide from the truth

因為那就是我最真實的樣子

 

'Cause you take me as I am

因為你把我視為你生命的全部

And I take you as you are

我也永遠會用我的心愛著你

With your hard and weathered hands

你那雙嘗盡人生冷暖的大手

And the bruises on my heart

總帶著我傷痕累累的心前行

That make me who I am

是你讓我成為真正的自己

That make you who you are

也讓你成為一個不屈不撓的男人

Baby, when you take my hand

親愛的 當你牽起我的手時

You show me that my scars are beauty marks

是你讓我知道我的每道傷痕 全是美麗的印記

 

Oh

Beauty marks

美麗的印記

Beauty marks

我的美麗印記

 

Now I know what your love means

現在終於明白你的愛對我來說是什麼了

So real, it feels like a dream

如此真實 好害怕這只是一場美夢

No looking back to the past

我不再回頭看向過去

It was a part of the plan

那都是命運注定的安排

 

I feel the love in your hands

我感受到你手心裡對我的愛

Boy, when you touch me like that

親愛的 當你就像這樣觸碰著我時

The way you love every part

當你深愛著我的每一部分時

You show me my scars are beauty marks

是你讓我知道我的每道傷痕全是美麗的印記

 

Beauty marks

美麗的印記

Oh, they're beauty marks

它們是多麼美的印記

Beauty marks

屬於我美麗的印記

 

'Cause you take me as I am

因為你把我視為你生命的全部

And I take you as you are

我也永遠會用我的心愛著你

With your hard and weathered hands

你那雙嘗盡人生冷暖的大手

And the bruises on my heart

總帶著我傷痕累累的心前行

That make me who I am

是你讓我成為真正的自己

That make you who you are

也讓你成為一個不屈不撓的男人

Baby, when you take my hand

親愛的 當你牽起我的手時

You show me that my scars are beauty marks

是你讓我知道我的每道傷痕 全都是美麗的印記

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

歌詞翻譯自紫色菠蘿

為了使歌詞更符合意境,並沒有完全照原意翻

喜歡的可以轉載,但要來告訴我一聲哦謝謝!

 

 
arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 紫色菠蘿 的頭像
    紫色菠蘿

    紫色菠蘿的部落格

    紫色菠蘿 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()